середа, 1 вересня 2021 р.

Перший урок у 1 класі


МЕТА: познайомити першокласників із поняттям «школа», «клас», «вчитель», «урок», розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу; розширювати знання про рідний край; розвивати почуття людяності патріотизму; виховувати любов до людей, України.

І. Організація класу.

 - Добрий день, мої маленькі школярики.

 -      На лінійці пролунав дзвіночок. Він сповістив вам про те, що починається у вас перший у житті шкільний урок.

-      А чи знаєте ви яке сьогодні число?

-      Який місяць?

-      Який день?

-      Сьогодні особливий день. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Цей день обов’язково буває в житті кожної людини. І він такий хвилюючий. Сьогодні ми з вами вступили у нашу велику шкільну родину, ви стали учнями 1 класу. З цього дня ми будемо мандрувати країною Знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати, - знання. Відтепер ви не просто діти, ви – школярі!

 -      Ми ще ж з вами не познайомились. Так? Мене звати Наталя Іванівна. А як же звати вас?

-      На партах у вас олівці та розмальовки. Хто перший розмалює дзвіночок, той піднімає руку, каже своє ім’я та показує як розмалював.

(Діти малюють. Грає музика)

-      Мені дуже подобається. Молодці. Я Вам завтра розповім для чого нам ці малюночки, а сьогодні кожен їх покладе на тому місці на якому сидить.

(буде їм слугувати як обкладинка для Букварика)

-      Ось ми з вами познайомилися. Цікаве знайомство правда?

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

-      Діточки, сьогодні біля нашого класу зранку лежала записка. В ній було щось написано, але я не відкривала її без вас, тому що написано для 1-А класу. Відкриємо?

-      Дивіться тут якась фотографія. Подивіться хто це? (Лунтик)

-      А я його не знаю. А звідки ви його знаєте? (Відповіді дітей)

-      В листівці написано, що він не зміг до вас приїхати тому що зламався автобус, та пише, що хоче перевірити чи готові ви до школи. Докажемо йому, що ми вже з вами дорослі та прийшли в школу готовими?(Так)

-      Сьогодні таких діток, як ви, маленьких першокласників, у школи України прийшло дуже багато. Сьогодні свято. А хто знає, яке свято? – Перше вересня – День Знань! Досі вас вважали маленькими, а тепер ви справжні школярі.

-      А хто з вас знає як називається наша держава, наша Батьківщина? (Україна)

-      А ми з вами хто? (Українці)

-      А чи знаєте ви з якого кольору прапор України?  (жовто блакитний). Це колір нашого прапора. Символ України (показати)

-      А на лінійці ми чули гарну пісню. Що це за пісня? (Гімн) Молодці, правильно. Це другий символ України.

-      А ще один символ України – герб. (показати)

-      Ми любимо неньку – Україну та зробимо все, щоб вона процвітала.

-      Що, на вашу думку, ви – маленькі дітлахи можете зараз зробити для України? (Добре навчитись, мати гарну поведінку, гарно відноситись до людей, допомагати батькам та іншим людям)

 А давайте з вами пограймо в гру? Любите гратися?

 Гра називається ″Так чи ні″

-        А зараз перевіримо, чи знаєте ви правила поведінки, яких треба дотримуватись у школі.

-        Якщо так, то плескаємо у долоні, якщо ні - тупотіть.

1.    Треба гарно вам читати?

2.    Треба менших ображати?

3.    Усі парти пописати?

4.    Друга треба виручати?

5.    Треба слухати матусю?

6.    Чи дратуєте бабусю?

7.    В школі вибити  шибки?

8.     Вчитись треба залюбки?

9.     Брудне взуття несіть до школи?

1    Книги кидайте додолу?

11  Завжди старших поважайте!

  І малюків не ображайте!

-        Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.

 -      А чи знаєте, що потрібно до школи брати?

-      Послухайте вірш «Як Микола збирався до школи та скажіть, чого брати не потрібно», «Хто уважний»

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, граблі, перо, подушку,

На обід м’яку ватрушку

Ще й стільця, стола та парту,

Ще й географічну карту,

Трактора, машину, мило.

Вже й надворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку:

А чи все поклав у сумку?

-      А щоб краще знати, що носять у портфелі, відгадайте загадки

1) Буває в лінію й в клітинку,

У ньому пише кожна дитинка. (Зошит)

2) Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)

3) Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.

Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. (Лінійка)

4) Виводить букви та слова ота цікава штучка.

В руці виблискує здаля нова, гарненька … (Ручка)

5) Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.

На папері походили, кольори свої лишили.

Звуться палички оці кольорові… (Олівці)

-      Ви хочете трішки відпочити? Ми будемо це робити на кожному уроці. Відпочивати, не тільки працювати ж треба.

-      Встаємо біля своїх парт

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

-      Коли я говорю слово «школа» ви стаєте, коли «портфель» - присідаєте.

III.         Закріплення знань

-      Отже, тепер я можу сказати, що ви – діти України – справжні школярі. Поаплодуємо собі.

-      Але найголовніше, щоб ви були справжніми людьми: добрими, чесними, чуйними, не байдужими до чужого горя, а справжніми друзями, готовили завжди прийти на допомогу.

-      Я хочу, щоб наш клас був дійсно як дружна сім’я.

IV.          Підсумок уроку

-      Солодкий стіл.

 

-       Закінчився наш урок.

-      Ми навчилися бути гідними дітьми України. Я вітаю вас зі святом, ми з вами будемо гарними дітками, слухатися один одного, так? (Так) Дякую вам за урок.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар